Nos, adódott, hogy meg kellett csinálnom, mert - a nagy őszinteséget megvallva, hozzáértő iparost itt a környéken egyszerűen nem találni || nem lehet megfizetni || nem lehet kivárni. Szóval gyűjtöttem az információkat, mielőtt nagy baromságot csinálnák. A jelek szerint, nem is volt olyan ördögtől való gondolat az, hogy diy legyen elkészítve a cucc.
Szóval a kollégánál készítették a térkövezést, mindössze hatezer forint/négyzetméter áron. Anyaggal együtt. Bár ez nem meglepő annak fényében, hogy a Tompikánál a kazán az termeli a fát... Szóval kiszedték a tükör helyét, elfuvarozták a földet, lerakták a térkövet és befúgázták. Két hét alatt, részmunkaidőben és ketten.
A rétegrend a következő volt az elmondások alapján, meg amennyire emlékszem:
Tizen pár centi kohósalak.
Három centi beton.
Erre rárakták a homokot, arra meg a térkövet, homokkal beseperték és már kész is.
Csak egy kicsit hibáztak - szerintem. A tulaj mindennap jön és megy sz.gépgocsival. Meg amúgy szoktak neki tűzifát is hozni (sok-sok mázsát egyszerre). Ehhez a terheléshez kicsit kevés az a tizenpár centi kohósalak. A beton állítólag 'könnyűbeton', de szerintem inkább sovány beton. Amúgy a víz útját rendkívül jól elállja így is. De ez utóbbi nem biztos, mert nem várták ki a kötési időt... Erre ráterítették a homokot, rárakták a térkövet, levibrálták, befúgázták homokkal. Hogy hol a hiba? Vízzáró aljzatra nem tesz normális mester vízáteresztő burkolatot. Jelen esetben habarcságyba kellett volna pakolni a térköveket és vízzáró anyaggal kifúgázni. S mi lesz a vége? Majd jövőre kiderül, de szerintem az első télen feldolgozza egy részét a fagy a térköveknek, az autónak meg lesz automata sávkövető rendszere, ott ahol a nyomvályú húzódik...
Utolsó kommentek