HTML

Csak úgy mindenről...

Mindenhez értek, csak vannak olyan dolgok, amiket még nem próbáltam.

Utolsó kommentek

  • látjátok feleim szümtükkel: Gondoltad ugyé, hogy majd jön a szemes, oszt hozzá szól? Nos, megtaláltad az érteleme felét, de a másik felére nem gondoltál.Ha nem látjuk a tovább értelmét, akkor ki fog emlékezni ez előttünk jár... (2022.12.25. 11:01) Hanyagolás
  • johara: Szia! Évek óta olvaslak. Vagyis mostanában nemigen van mit :) Most direkt ezért regisztráltam, hogy kommentelni tudjak. Mi történt veled? Utolsó írásokból ítélve nem sok jó. :( Szükség van erre a fa... (2022.12.20. 17:22) Vadász
  • látjátok feleim szümtükkel: Tudom ez nem segít, de talán a hangulatodat egy kissé feldobja. Kösz, hogy felhívtad a tavasszal a figyelmem a sasmadarakra. Nagy élmény volt őket befogadni, a kicsiket felnevelni. A kenyeres kézhez... (2022.09.03. 10:37) Minden nagyon szép, minden nagyon jó
  • látjátok feleim szümtükkel: Azt írod, közel egy havi lemaradással indultál. Biztosan tudod, ha nem, akkor most elmondom, hogy régen a homokvidékeken aratás után a felszántott földbe grumblit vetettek, és nagyon szépen beért. T... (2022.08.13. 09:11) Grumbli II.
  • szivar: @látjátok feleim szümtükkel: Ez az év szokás szerint nem a tervek szerint alakult. Amúgy kapott némi gyomirtót is pár tő a krumpliból (az sem én voltam). (2022.08.07. 10:58) Grumbli
  • Utolsó 20

Címkék

adó (1) adósság (1) akció (1) alapanyagok (1) alkalmasság (1) alkohol (2) alkoholizmus (2) álláskeresés (1) állattenyésztés (1) álmok (5) alvás (1) anyagiak (1) anyagok (1) anyám (7) arduino (1) ásóvilla (2) asztalosság (1) autóbontó (1) az élet apró örömei (1) A Nagy Ő (1) bab (1) bagett (1) baleset (5) balszerencse (1) bankoklás (1) barkácsolás (52) baromfi (1) befolyásoltság (1) bejgli (2) betegség (1) bevállaltam (1) bevásárlás (1) bicikli (13) biztosító (1) blog (1) bors (1) bosszant (110) Buci (1) bukta (1) burgonya (1) busz (1) bútor (1) cigeretta (1) covid (2) CO érzékelő (1) csak úgy (2) csalás (1) csepegtető locsolás (1) cserép (1) csilisbab (1) csülök (2) darázscsípés (2) demotivált (1) disznósajt (2) dohányzás (4) drogok (1) dugulás (1) dühít (3) ebéd (1) édesség (1) egér (2) egérinvázió (1) egészség (2) ejtőernyőzés (4) elavulás (1) elegem van (1) elektromosság (1) elektronika (9) élelmiszer (1) élesztő (1) élet (1) életvitel (29) elmélkedés (138) elszomorít (1) ennivaló (1) építkezek (2) ereszcsatorna (1) eső (1) esőcsatorna (1) ételek (2) evvan (384) fa (1) fagyasztóláda (1) falazás (1) fatüzelés (5) félelem (1) felhők (1) felsőmaró (1) film (2) finom fonott kalács (1) fokhagyma (1) földművelés (3) főzicske (49) fűkasza (3) fűrészelés (4) füstgáz (2) füstölés (5) füstölő (1) füstölt hús (1) fűtés (4) fütstölés (1) fűzés (1) ganézás (1) gáz (2) gazdaság (1) gépek (1) gépészet (1) gépszerelés (1) gyógytorna (1) gyújtóelektróda (1) gyümölcsfa (1) háború (1) hagyma (1) hahaha... (1) hal (2) halászlé (1) halleves (1) hasonlatok (1) használat (1) házfelújítás (6) hegesztés (5) helyesírás (1) helyhiány (1) hengerítőgép (2) hiány (1) hidraulika (1) hit (2) hőmérséklet (1) hőszigetelés (1) hubajavítás (1) humor (1) hurka (1) hűtő (1) idegesít (58) időjárás (4) járókeret (2) Járvány (3) játék (3) javítás (2) jogalkalmazás (10) jövőkép (1) jó hír (1) kacsavágás (1) kaja (8) kakas (1) kakasvágás (2) kalács (1) kapa (1) kapor (2) káposzta (1) karbantartás (1) kazán (1) kelesztés (1) kelesztési idő (1) keletkezett (1) kelt tészta (2) kémia (6) kenyér (2) kerékpár (2) kert (50) kertészkedés (69) került (7) kés (1) kiborultabili (1) kifacsarodva (1) kifakadás (1) kiflipuding (1) kiscsibe (1) kisebbség (1) kísérlet (2) kiszolgálás (1) kocsma (1) kolbász (6) kollégák (5) kolleginák (3) költözés (1) kommentár nélkül (1) kőművesek (2) koncentrációzavar (1) koncultáció (1) konvektor (5) konyha (12) könyvajánló (1) konzerv (1) kórház (1) kórházas dolgok (1) környezetterhelés (1) koronavírus&akármi (1) kotlós (1) kovász (2) kovászolás (1) kovászos (1) közlekedés (1) krumpli (2) KrumplisLángos (1) különbség (1) kutya (2) láb (1) lángos (1) lecsó (1) légzésvédő (1) lencse (1) leszokás (3) létra (2) leves (2) liszt (1) macska (4) madárdeszka (1) magasnyomású mosó (1) magyarítás (1) mai gondolatvitel (1) mankó (1) másodállás (1) maszkviselés (1) megbotránkoztatás (1) megérzés (1) mellékhatások (1) mentők (1) mert szopni jó (23) mesék a pékségből (12) mesék a vasiparból (1) MESTEREK (1) meszelés (1) metszés (1) mikrokontroller (1) mindennapok (12) minőség (1) monoblokk (1) mulcs (1) munkahely (89) munkahelyi baleset (2) munkaidő (1) munkanélküliség (3) munkavédelem (1) műtét (1) napszám (1) napszúrás (1) nemesfém (1) Nemzeti Munkaügyi Hivatal (1) nem érteni eztet (1) nevelés (2) nincs címke (1) nokedli (1) növények (1) nyílásszáró (1) nyúzás (1) oldalas (1) oltás (1) önéletrajz (1) optimizmus (1) Orbán Viktor (1) őrláng (2) orvos (1) orvosok (1) őszibarack (1) otthon (2) palántázás (3) paprika (3) paradicsom (1) párbeszédek (1) parlagfű (1) pékség (9) pénz (17) permetezés (1) piskóta (1) plazmonok (1) pletyka (1) poén (22) politika (20) próbamunka (1) programozás (5) puding (1) rehab (1) reklám (1) rizs (1) rokontartás (1) rotációs (6) rövidhírek (1) sajt (1) savanyítás (1) savanyú uborka (2) scrapping (6) sejtelmek (1) semmi gond (2) siralmas (3) sohasem lesz kész project (2) sonka (1) sütemény (1) sütés (10) sütőipar (1) szabadesés (1) szabadidő (1) szállítás (1) számítástecnika (8) szédülés (2) szelektív hulladék (2) szemlélet (9) szerelés (4) szerencse (2) szerencsejáték (1) szeretek aludni (1) szívügyek (1) szoftver (1) szőlő (1) szomszédság (2) takarítás (2) talajtakarás (1) táppénz (1) társ (1) tecnológia (1) tejkaramella (1) tél (1) temetés (1) térdtörés (1) térkő (3) tervek (1) tervezés (1) tészta (2) tető (1) tippek-trükkök (6) tojás (1) tömegközlekedés (1) tömítés (2) törés (14) törpecsirke (1) történt (28) uborka (1) udvar (1) ügyintézés (2) uPC (3) vakolás (1) vákuumfóliázó (1) vallás (2) vásárlás (1) védelem (1) vegyészkedés (1) vélemény (9) verseny (1) vérszívó légy (1) véső (1) vetemény (1) vidék (1) világvége (1) villanyszerelés (1) virágok (1) vöröshagyma (3) vörös hagyma (1) WC-papír (1) zene (2) zöldbab (2) zsír (1) Címkefelhő

A tegnapi folytatása

2021.09.29. 10:25 szivar

Szóval amikor feltápászkodtam a virágoskertben, akkor olyan testhelyzetben találtam magam, hogy az szörnyű. A  talpam a szegélykövön, a váz alsó része a lábfejemen, az egész lábam meg félbehajtva beszorult a váz közepébe, én meg ennek a rakásnak a tetején szentségeltem. Szóval úgy belegabalyodtam a kerékpárba, mint majom a házicérnába.

Amit sejtek: a csontpótlás nem jött ki, viszont cserében minden meghúzódott a környéken. Fáj a vádlim. Jó eséllyel az ínak is meghúzódtak, mert pont úgy fáj, mint három hónapja járás közben. Fáj a combizmom is, illetve a térdem oldala, ahol valószínűleg bevertem - de az nem vészes. A lábfejem az vagy eltört, vagy rendesen megzúzódott. Nos, majd holnap minden kiderül az ambulancián. Érzem a vizeletemen, hogy le leszek baszva, de nagyon...

5 komment

Címkék: baleset törés evvan

A bejegyzés trackback címe:

https://szivarosfrici.blog.hu/api/trackback/id/tr8016703576

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kocsmagomba 2021.10.08. 09:26:20

Ásóvilla.
Néztem a videót.
A "kezelőszemélyzet" felőli oldalon a két hátsó támasztó szárat kösd össze keresztben. Hegesztve. Lapos vassal, merev anyagból, hogy kényelmes legyen, és ne nyomódjon a talajba se.
Ugyanis rá kell állni a villa emelése közben.
A többit Newton papa III. törvénye megoldja...
Így a teljes emelő erő a villára fog menni és hátul esélye sincs a szerkezetet emelni.

szivar 2021.10.08. 10:18:29

@kocsmagomba: Az általad javasolt megoldás felesleges és kényelmetlen lenne. Így sem nyomódik bele a talajba. Csak az első verzió fejnehéz volt... Levágtam róla nem hasznos bigyulákat, most már jó.

Semmilyen más körülmények között nem kell ráállni a villára, csak amikor beleugrálja az ember a földbe. Emelni is csak addig kell, míg kiviszi az ember a munkaterületre, meg elpakolja. A többit a gravitáció intézi.

Most, hogy igazítottam a nyelén is, még kevesebbet kell hajolni, mint annak előtte.

kocsmagomba 2021.10.08. 10:45:07

@szivar: szerintem nincs igazad. A gravitáció semmit nem intéz el, csak ha tényleg feleslegesen nehézzé teszed az eszközt. Pont erről írsz a videó alatt!
Jó, nekem mindegy.
Newton III. Nem kell a gravitáció.
A talajbenyomódásra sem figyeltél!
Nem azért írtam, hogy most benyomódna, mert nem, éppen, hogy felemelkedik, ami rossz, csökkenti a hatást és kényelmetlen.
Azért írtam ellenben a benyomódásról, mert ha ráállsz, és ezzel Newton megoldja helyetted a problémát, akkor a benyomódásra picit oda kell figyelni.
Na, miről is írtam az előbb koboldnak?
Hát pont erről....
Szevasz.
:(((

kocsmagomba 2021.10.08. 10:55:43

@kocsmagomba: benyomódásra, de csak annyira, hogy ne gömbvassal legyen összekötve, mert az sárral jön fel, hanem egy picit laposabbal
magad alól emeled ember.... nem a benyomódás a lényeg, hanem, hogy a szerkezet hová viszi át az erőt...
eh, lófütyi, ez az utolsó szavam
meglehetősen furcsa, hogy a lecsókészítésnél is neked adtam igazat, de fanyalgó választ kaptam

meglehetősen furcsa, hogy komoly gyógytornát javasoltam, te viszont durván visszaszóltál annak idején, nem a kurva biciklit, amire rá is fáztál...

tudom, én vagyok az ördög, és egyébként minden orvos hülye

szivar 2021.10.08. 12:23:01

@kocsmagomba:
1. Nem fanyalgó válasz volt, csak felsoroltam a lehetőségeket, illetve leírtam azt, hogy szerintem mit és miért, ráadásul pont akkor. Hátha mások is kíváncsiak rá, nem csak te meg én. A tojás az meg csak javaslat volt, amit vagy kipróbálsz, vagy pedig nem - nem fogok vitát indítani. Mindenki úgy csinálja, ahogyan akarja, de engem minden új gondolat érdekel.

2. Az orvos nem javasolt gyógytornát, csak azt, mit eddig is leírtam. Kérdeztem, nincs rá szükség, illetve a járvány miatt blabla és nincs is. Ennyi és nem több. A kerékpárt meg kifejezetten javasolta, azzal a kikötéssel, hogy "csak el ne essen" - na, ez utóbbi nem sikerült.

3.Szerintem gondolatban átugrottál pár leírt mondaton, de megpróbálom értelmezhetőbben leírni. Amely videót megtekintettél, az nem a mai állapotát tükrözi az eszköznek, hanem a kettő évvel ezelőttit (vagy egy kicsit több ideje már, a fene sem emlékezik a feltöltésre). Az, ott és akkor előrefele billent, nehezítve az ásást. Közben rájöttem arra, hogy elöl és kétoldalt a zártszelvény csak koloncnak van ott, semmi hasznos szerepe nincs az ásás folyamán - így ezeket levágtam, azóta hátrafelé billen az a kettő talp. Így nem növekedett a szerkezet tömege, hanem csökkent.

Az oldalt lévő erőkarokat levágtam és egészen a szélére hegesztettem az cuccnak, módosítva a dőlésszögét is - hogy kényelmesebb legyen a használata. Ez utóbbi miatt kapott egy acélcsövet is keresztben, mert így jobban kézreáll.

Az őszintét megvallva, eddig a pillanatig eszembe nem jutott számolgatni a hatás-ellenhatás dolgokkal, illetve az erőkarok hosszával... Ezután sem fogok. De az általad javasolt laposvasnak a legfőbb ellenérve az, hogy az útban lesz, azaz akadozni fog.

Ezt a hozzászólást ne személyeskedésnek vedd, mert nem az. Én csak egyszerűen így vagyok összerakva...
süti beállítások módosítása