HTML

Csak úgy mindenről...

Mindenhez értek, csak vannak olyan dolgok, amiket még nem próbáltam.

Utolsó kommentek

  • látjátok feleim szümtükkel: Gondoltad ugyé, hogy majd jön a szemes, oszt hozzá szól? Nos, megtaláltad az érteleme felét, de a másik felére nem gondoltál.Ha nem látjuk a tovább értelmét, akkor ki fog emlékezni ez előttünk jár... (2022.12.25. 11:01) Hanyagolás
  • johara: Szia! Évek óta olvaslak. Vagyis mostanában nemigen van mit :) Most direkt ezért regisztráltam, hogy kommentelni tudjak. Mi történt veled? Utolsó írásokból ítélve nem sok jó. :( Szükség van erre a fa... (2022.12.20. 17:22) Vadász
  • látjátok feleim szümtükkel: Tudom ez nem segít, de talán a hangulatodat egy kissé feldobja. Kösz, hogy felhívtad a tavasszal a figyelmem a sasmadarakra. Nagy élmény volt őket befogadni, a kicsiket felnevelni. A kenyeres kézhez... (2022.09.03. 10:37) Minden nagyon szép, minden nagyon jó
  • látjátok feleim szümtükkel: Azt írod, közel egy havi lemaradással indultál. Biztosan tudod, ha nem, akkor most elmondom, hogy régen a homokvidékeken aratás után a felszántott földbe grumblit vetettek, és nagyon szépen beért. T... (2022.08.13. 09:11) Grumbli II.
  • szivar: @látjátok feleim szümtükkel: Ez az év szokás szerint nem a tervek szerint alakult. Amúgy kapott némi gyomirtót is pár tő a krumpliból (az sem én voltam). (2022.08.07. 10:58) Grumbli
  • Utolsó 20

Címkék

adó (1) adósság (1) akció (1) alapanyagok (1) alkalmasság (1) alkohol (2) alkoholizmus (2) álláskeresés (1) állattenyésztés (1) álmok (5) alvás (1) anyagiak (1) anyagok (1) anyám (7) arduino (1) ásóvilla (2) asztalosság (1) autóbontó (1) az élet apró örömei (1) A Nagy Ő (1) bab (1) bagett (1) baleset (5) balszerencse (1) bankoklás (1) barkácsolás (52) baromfi (1) befolyásoltság (1) bejgli (2) betegség (1) bevállaltam (1) bevásárlás (1) bicikli (13) biztosító (1) blog (1) bors (1) bosszant (110) Buci (1) bukta (1) burgonya (1) busz (1) bútor (1) cigeretta (1) covid (2) CO érzékelő (1) csak úgy (2) csalás (1) csepegtető locsolás (1) cserép (1) csilisbab (1) csülök (2) darázscsípés (2) demotivált (1) disznósajt (2) dohányzás (4) drogok (1) dugulás (1) dühít (3) ebéd (1) édesség (1) egér (2) egérinvázió (1) egészség (2) ejtőernyőzés (4) elavulás (1) elegem van (1) elektromosság (1) elektronika (9) élelmiszer (1) élesztő (1) élet (1) életvitel (29) elmélkedés (138) elszomorít (1) ennivaló (1) építkezek (2) ereszcsatorna (1) eső (1) esőcsatorna (1) ételek (2) evvan (384) fa (1) fagyasztóláda (1) falazás (1) fatüzelés (5) félelem (1) felhők (1) felsőmaró (1) film (2) finom fonott kalács (1) fokhagyma (1) földművelés (3) főzicske (49) fűkasza (3) fűrészelés (4) füstgáz (2) füstölés (5) füstölő (1) füstölt hús (1) fűtés (4) fütstölés (1) fűzés (1) ganézás (1) gáz (2) gazdaság (1) gépek (1) gépészet (1) gépszerelés (1) gyógytorna (1) gyújtóelektróda (1) gyümölcsfa (1) háború (1) hagyma (1) hahaha... (1) hal (2) halászlé (1) halleves (1) hasonlatok (1) használat (1) házfelújítás (6) hegesztés (5) helyesírás (1) helyhiány (1) hengerítőgép (2) hiány (1) hidraulika (1) hit (2) hőmérséklet (1) hőszigetelés (1) hubajavítás (1) humor (1) hurka (1) hűtő (1) idegesít (58) időjárás (4) járókeret (2) Járvány (3) játék (3) javítás (2) jogalkalmazás (10) jövőkép (1) jó hír (1) kacsavágás (1) kaja (8) kakas (1) kakasvágás (2) kalács (1) kapa (1) kapor (2) káposzta (1) karbantartás (1) kazán (1) kelesztés (1) kelesztési idő (1) keletkezett (1) kelt tészta (2) kémia (6) kenyér (2) kerékpár (2) kert (50) kertészkedés (69) került (7) kés (1) kiborultabili (1) kifacsarodva (1) kifakadás (1) kiflipuding (1) kiscsibe (1) kisebbség (1) kísérlet (2) kiszolgálás (1) kocsma (1) kolbász (6) kollégák (5) kolleginák (3) költözés (1) kommentár nélkül (1) kőművesek (2) koncentrációzavar (1) koncultáció (1) konvektor (5) konyha (12) könyvajánló (1) konzerv (1) kórház (1) kórházas dolgok (1) környezetterhelés (1) koronavírus&akármi (1) kotlós (1) kovász (2) kovászolás (1) kovászos (1) közlekedés (1) krumpli (2) KrumplisLángos (1) különbség (1) kutya (2) láb (1) lángos (1) lecsó (1) légzésvédő (1) lencse (1) leszokás (3) létra (2) leves (2) liszt (1) macska (4) madárdeszka (1) magasnyomású mosó (1) magyarítás (1) mai gondolatvitel (1) mankó (1) másodállás (1) maszkviselés (1) megbotránkoztatás (1) megérzés (1) mellékhatások (1) mentők (1) mert szopni jó (23) mesék a pékségből (12) mesék a vasiparból (1) MESTEREK (1) meszelés (1) metszés (1) mikrokontroller (1) mindennapok (12) minőség (1) monoblokk (1) mulcs (1) munkahely (89) munkahelyi baleset (2) munkaidő (1) munkanélküliség (3) munkavédelem (1) műtét (1) napszám (1) napszúrás (1) nemesfém (1) Nemzeti Munkaügyi Hivatal (1) nem érteni eztet (1) nevelés (2) nincs címke (1) nokedli (1) növények (1) nyílásszáró (1) nyúzás (1) oldalas (1) oltás (1) önéletrajz (1) optimizmus (1) Orbán Viktor (1) őrláng (2) orvos (1) orvosok (1) őszibarack (1) otthon (2) palántázás (3) paprika (3) paradicsom (1) párbeszédek (1) parlagfű (1) pékség (9) pénz (17) permetezés (1) piskóta (1) plazmonok (1) pletyka (1) poén (22) politika (20) próbamunka (1) programozás (5) puding (1) rehab (1) reklám (1) rizs (1) rokontartás (1) rotációs (6) rövidhírek (1) sajt (1) savanyítás (1) savanyú uborka (2) scrapping (6) sejtelmek (1) semmi gond (2) siralmas (3) sohasem lesz kész project (2) sonka (1) sütemény (1) sütés (10) sütőipar (1) szabadesés (1) szabadidő (1) szállítás (1) számítástecnika (8) szédülés (2) szelektív hulladék (2) szemlélet (9) szerelés (4) szerencse (2) szerencsejáték (1) szeretek aludni (1) szívügyek (1) szoftver (1) szőlő (1) szomszédság (2) takarítás (2) talajtakarás (1) táppénz (1) társ (1) tecnológia (1) tejkaramella (1) tél (1) temetés (1) térdtörés (1) térkő (3) tervek (1) tervezés (1) tészta (2) tető (1) tippek-trükkök (6) tojás (1) tömegközlekedés (1) tömítés (2) törés (14) törpecsirke (1) történt (28) uborka (1) udvar (1) ügyintézés (2) uPC (3) vakolás (1) vákuumfóliázó (1) vallás (2) vásárlás (1) védelem (1) vegyészkedés (1) vélemény (9) verseny (1) vérszívó légy (1) véső (1) vetemény (1) vidék (1) világvége (1) villanyszerelés (1) virágok (1) vöröshagyma (3) vörös hagyma (1) WC-papír (1) zene (2) zöldbab (2) zsír (1) Címkefelhő

Olyan régóta...

2021.09.24. 14:59 szivar

Olyan rég óta nem ettem normális lecsót, hogy az elképzelhetetlen. Ez történik olyankor, amikor a család másik felének nem bírja a gyomra a paradicsomot - feltéve ha tud róla, hogy van benne. Szóval anyám feltette a kardinális kérdést: Mi legyen az ebéd?  

Tehát ez elég óvatlan kérdés volt részéről. Megnyugtattam, hogy majd én csinálok valami gallér mögé valót. Már ekkor nem volt nyugodt. Egyre feszültebb lett, amikor behoztam a mindenféle paprikát. Kettő TV paprika, egy szép nagy kaliforniai, kettő csípős gombapaprika, kettő enyhén csípős 'patkányméreg' paprika (lsd.: csili). Leszedtem a zöld szárát mindnek, s összemetéltem őket karikára (meg ahogyan sikerült). Kit érdekel a magja? Majd szétfő... Ekkor már sejtette, hogy valamilyen ocsmányság készül. Feldobtam a paprikákat a zsírra sercegni, közben pucoltam egy szép nagy fej vöröshagymát. Apróra kockáztam, s menetközben kevergettem a paprikákat, hogy ne égjenek le. Mindeközben anyám ott toporzékolt, hogy "A hagymával kell kezdeni!" [aha. jól van, majd szólok neki, ha arra járok]

Amint egy kicsit szottyadtak a paprikák, ráborítottam a vöröshagymát  az egészre és kevergettem tovább. Amúgy elég alattomosak azok a paprikakarikák, alig lehet őket lebuzerálni a főzőkanálról...Szóval anyám szemei már kezdtek forogni mint a reklámmacskának, amikor megjelentem a paradicsomokkal. Azokat is összemetéltem, az AHS szabvány szerint. Közben szépen megdinsztelődött a hagyma is, szórtam rá sót és édespaprikát, kevertem rajta párat és ráborítottam az össze(és vissza)metélt paradicsomot. Kevertem rajta kettőt és ekkor jött a fogós kérdés: "A tojást mikor rakod bele?"

Argh... A tojás helyett felöntöttem vízzel, beledobtam két marék rizst, meg pár deka főzőkolbászt (mert ugye anyám nem szereti a virslit). Még egy kis víz, még egy kis só. A rizs megfőtt, de túl sok a leve. Sebaj, majd elrotyogja.

A végeredménnyel elégedett voltam, nem is kellett kidobni a macskáknak... Pont jó. Elég meleg, elég sós, nem leves, de nem is rizibizi, finom és szaftos. Bár lehet, hogy máshol máshogyan készítik a lecsót, de ez most így sikerült.

S, hogy miért pont én és így? Azért mert anyám részéről a lecsó = tojásrántotta zöldpaprikával, zsírtól szörcsögősen.

4 komment

Címkék: hagyma paradicsom paprika rizs lecsó főzicske

A bejegyzés trackback címe:

https://szivarosfrici.blog.hu/api/trackback/id/tr5716699350

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

látjátok feleim szümtükkel 2021.09.25. 20:21:16

Ez nagyon finom lecsó lehetett. Anyám is főzött bele időnként rizst, mert apám úgy szerette, sőt tarhonyával is előfordult nálunk lecsó. Azért általában a leggyorsabb módon készült rizs, vagy tarhonya nélkül, mert amikor este hazajöttek a határból gyors vacsorát kellett készíteni. Sajnos kolbász nem jutott bele, mert nem volt a boltban ( pénzünk sem ).
Tetszik, hogy a paprikával kezdted.

szivar 2021.09.26. 05:14:34

@látjátok feleim szümtükkel: Finomra is sikerült, még az edényt is muszáj volt kitunkolni kenyérrel. :D Nálunk ez egyszerűen működött, mert vagy kitelepedett a konyha a terepre, vagy fél órával előbb elindult a szakács haza. Kolbász az többnyire volt, mert tartottunk malacokat is, így ezzel nem volt probléma. Nem azt mondom, hogy felvetette a pénz a családot, mert télen öreganyám mozsárba törte a sparhelt felett száradt paprikát, csak azért, hogy legyen a konyhán...

Azért a paprikával kezdtem, mert öreganyám is azzal kezdte. :D

kocsmagomba 2021.09.27. 14:46:32

Nahát.
Pontosan ezt teszem én is. Szerencséd, hogy Öreganyádnak szólítottál! :)))
Először zsírban sütöm a felaprított paprikát. Utána hagymázom. Amikor ez összesült, itt-ott odakapta, csak akkor jöhet paradicsom, vagy az eltett sűrű leve.
Csak ezután a sülés után sózom, hogy piruljon, ne engedjen levet maga alá.
Majd ezután a tetszőleges kiegészítők. Én szeretem tojással is, de akkor egész tojásnak csinálok fészket az anyagban és azt folyósra hőkezelem, keverés nélkül. Közel-keleti módon.

szivar 2021.09.28. 07:10:34

@kocsmagomba: Ahány ház, annyiféle lecsó. Van ahol előre megfőzik a rizst... Szerintem az azért nem ugyanolyan, mint amikor egyben rotyog minden.

S azért a paprika ment legelőször bele, mert ha csak lében fő, akkor olyan lesz mint a csizmatalp. Persze szeretem nyersen is a paprikát, amikor még roppanós, harapható. De ha csak főzi az ember, akkor átlényegül gumivá - vagy szósszá. Emigyen elkészítve meg pint al' dante. Legalábbis én ezt tapasztaltam.

A tojásnál megpróbálhatod azt is, mint mi a tojáspörköltnél. Amikor már készen van a rizs (eseteben lecsó), akkor ráütünk pár egész tojást a tetejére és letakarjuk fedővel. Innentől lehet indítani a stoppert, mert anyám lágyan szereti a tojásokat én meg keményen. Lendületből meg szokott főni. :)
süti beállítások módosítása