Mint lentebb írtam, nem volt egyszerű menet rendbe tenni a gépet. Mondhatni, hogy volt vele szopás rendesen. Az elektromos részét remélem, hogy nem nézi meg villanyszerelő, vagy ha rá is néz, akkor pár évig nem találkozunk egymással, mert... Hát nem teljesen szabvány szerinti a kivitelezés. Ha idő adódik rá, akkor majd kicsinosítom az egészet.
A hidraulikus rendszer harmadik nekifutásra annyira működik, hogy a célnak éppen hogy megfeleljen. Még kellene bele kettő váltószelep és némi cső ahhoz, hogy az eredeti tervek szerint működjön. Bár ez a gép eléggé frankenstein kivitelű volt már akkor is, amikor a főnökünk megvette, de most még szörnyűbb a látványvilága. Nem, ezen nem segít egy sima festés - noha az is ráférne.
No, de eljött az első próbamunka ideje. Hát nem fasza. Hozzáértőbb kollégának feltűnt, hogy nem párhuzamos a kettő tengely egymással. Az orvoslás majd egy órát vett igénybe, de megjavult a készülék. Ezután nekiláttunk a munkának. Csak ép szar lett a végeredmény, így mindenki hamar elengedte a projektet: "Majd szóljatok, ha a héten készen lesz legalább ötven darab!". Guberáltam egy megfelelő méretűnek tűnő csövecskét leghátulról és legbelülről, majd egy molnárkocsival előrecuccoltam a mocsáron(bokáig érő sár mindenhol, több mint száz méter) keresztül. Mint utóbb kiszámítattam (anyag-súly számolás), csak egy mázsa meg egy pici volt a cső (105 kg). Fel lett helyezve a felső hengerre (Kollégák kommentjei: Minek kell az oda? Gondolod, hogy az úgy jó lesz? Dögöljek meg ha értem...)
S akkor nekiláttunk dolgozni vele. Másnap mentettem a legelején elbaszott munkadarabokat, mert ezzel a géppel ez is kivitelezhető. Bár négy selejt még a hó olvadása után előkerült, de akkor azt hittem, hogy ez az utolsó elbaszott darab. Videjó:
Ez a gép csak annyiban érdekes, hogy többnyire a lakatosok nem tudták hova tenni. Meg a mérnökök egy része sem. Az egész üzemben csak három ember érti azt, hogy ez miféleképpen is működik. Ebből az egyik az én vagyok, (a többiek meg lehet, hogy csak mondják) bár ez sovány vigasz. Ha valami 'szakmabeli' jóembert érdekelnek a csínok&bínok, akkor jelezze, s majd egyszer (talán) kifejtem bővebben is.
Akit idegesít a fedetlen lánchajtás jelenléte, azok megnyugtatására közlöm, hogy ez félig-meddig próbamunka volt, ezért nem volt a gépen a burkolat. A beüzemelés az már csak ilyen.
Utolsó kommentek