Mint lentebb írtam vala, möghót a középső agy. Ráadásul elmúltak már azon daliás idők, mikor a biciklivel együtt az emberhez basztak egy kombinált kulcsot, oszt' azzal mindent (majdnem mindent) meg lehetett javítani a kerékpáron, netán teljes mértékben szét lehetett szerelni, illetve többnyire össze is lehetett rakni a kecskét. Így most szoptam vagy egy hetet - csak a szétszedéssel. Bár való igaz, egy monoblokk jóval hosszabb élettartammal rendelkezik, mint a szimpla alkatrészekből összetákolt izé, de néhány helyen nem látom értelmét annak a kivitelezésnek, ami jelen pillanatban folyik.
A szopási láncolat első tagja az imbuszkulcs. Java részt (azaz az esetek kilencvenkilenc százalékában) elhagyható lenne. Meg egy hatlapfejű csavar esetében könnyebb a kitekercselés, mint egy imbusz esetében... Aztán meg jönnek a körmös anyák, a körmös apák, meg a körmös apja fasza csavarok. No, ezek már kezdik feladni a leckét, de...
A monoblokk, az minden emberi kibaszás összegzése. Egyben. Csak célszerszámmal lehet szétkapni (hát nem teljesen azzal szedtem szét) és a cserealkatrészt beapellálni a helyére (ehhez már kellett). Ez utóbbi lópikula négyzer pénz volt minap. Ennek beszerzését jelentős mértékben megkönnyíti az is, hogy van vagy négyféle szabvány. Most. De a technológia továbbra is töretlenül fejlődik...
Hogy miért is nem vittem be egy szervizbe kicseréltetni a megfelelő alkatrészeket? Hááát... Azért, mert ilyen kerékpár nincs is, mint az enyém. Az hagyján, hogy az elmúltnyócévben még nem volt macerálva az középtengely... De... A hajtóműhöz kapható célszerszámok, mintegy száz százalékának a segedelmével sem lehetett volna leszedni a lánckereket és a szemben lévő hajtókart. Mert ez egy kurvára szabványos kerékpár. De valamikor már mintha írtam volna erről is... A jelen pillanatban létező négy szabvány szerinti monoblokkokból körülbelül a hetedik vagy a nyolcadik alkalmazható az ex-középtengelyre. Ilyen alakú ki- és behajtó eszköz egészen egyszerűen nem létezik, sőt soha nem is létezett. Ilyen menetemelkedés meg nincs is és jó napot kívánok.
No, mindegy is, kijött minden bélés, az új blokk meg bent van (vágott menetet önmagának). Az új hajtómű, az új pedálokkal együtt... Az meg fent van. Oszt' szerintem ezt már szét sem kell szedni. Megy amíg megy, aztán új váz, új minden... A célszerszámra (lsd.: monoblokk behajtó) meg már van vevő. Ennyit tudtam mondani, kérem kapcsolja ki.
Utolsó kommentek